Juliana Spahr (Ohio, USA; 1969)
sin título (de Response)
justo cuando un grupo de personas se une
a un culto de sexo seguro, se forma otro grupo que se niega hacer eso
este grupo podrían ser adolescentes o
adultos o mujeres u hombres
este segundo grupo de
personas podrían sentir que la muerte es parte de cualquier acto y aceptar
los riesgos
o pueden
ser ingenuos o sentirse amenazados
las personas del primer
grupo a menudo se unen al segundo grupo en varios momentos de sus vidas
y
viceversa
las personas frecuentemente
mienten sobre a qué grupo pertenecen en cualquier momento
a qué grupo uno pertenece
en cualquier noche dada podría implicar una lucha de poder súper elaborada que depende
de quién es el dominante, quién ama, quién está perdido, quién está borracho o
drogado, quién se siente seguro, quién se siente inseguro, a quién le importa, a quién no le importa
estas luchas son
infinitamente variables e imposibles de descifrar
ellas están ausentes de retórica porque es
un matrimonio de términos científicos, observación personal y pornografía
hay momentos que son imposibles de
testificar
aún así hay momentos que son parte del día a día
del día o la noche de cualquier persona
así que se convierten en algunos momentos
importantes
y están más allá de las fronteras y los límites de lo que se dice, tanto del enfermo como del sano
traducción:
Minerva Reynosa
just as
a group of people join a cult of safe sex another group is formed that refuses
to do so
this
group might be teenagers or adults or women or men
this second group of people might feel that death is part of any act and accept
this second group of people might feel that death is part of any act and accept
the
risks
or they might just be naive or feel bullied
or they might just be naive or feel bullied
people
from the first group often join the second group at various points in their
lives
and
vice versa
people
often lie about which group they belong to at any given moment
which
group one belongs to on any give night might involve a highly elaborate
struggle of power that depends on who is dominant, who loves, who is lost, who
is drunk or stoned, who feels safe, who feels unsafe, who cares, who doesn’t
care
these
struggles are endlessly variable and unchartable
they
are absent from the rhetoric that is a marriage of scientific terms, personal
observation, and pornography
they
are moments that are impossible to witness
yet they are the moments that are so much a part of the everyday
of everyone’s day or night
so they become some of the most important moments
and they are beyond the boundaries and limits of what is said by both the ill and
yet they are the moments that are so much a part of the everyday
of everyone’s day or night
so they become some of the most important moments
and they are beyond the boundaries and limits of what is said by both the ill and
the
well
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